کاشان - ایرنا - معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: هشت هزار و ۷۷۷دوز واکسن کرونا به اعضای کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، سالمندان ساکن در خانه‌های سالمند، پاکبانان، جانبازان ۵۰تا ۷۰درصد و افراد بالای ۸۰سال این منطقه تزریق شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری یکشنبه شب در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران افزود: بر پایه آمار واکسیناسیون انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان هفت هزار و ۳۴۸واکسن در نوبت نخست و یکهزار و ۴۲۹در نوبت دوم برای قشرهای یادشده تزریق شد.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان شرق تهران

وی ادامه داد: در نوبت نخست، سه هزار و ۹۷۶و نوبت دوم یک‌هزار و هفت نفر از اعضای کادر درمان علیه بیماری کووید ۱۹واکسینه شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق ۸۶۷دوز واکسن کرونا برای کادر بهداشت در نوبت نخست و ۱۴۲دوز در نوبت دوم اظهار داشت: بیماران خاص نیز در نوبت نخست ۷۸۵و نوبت دوم ۱۷۰دوز واکسن دریافت کردند.

دلاوری با یادآوری تزریق ۳۴۹دوز واکسن برای سالمندان ساکن در خانه‌های سالمند در نوبت نخست و ۱۱۰دوز در نوبت دوم، اضافه کرد: ۸۸دوز واکسن نیز برای پاکبانان در نوبت نخست تزریق شد.

وی خاطر نشان کرد: ۲۸دوز واکسن در نوبت نخست به جانبازان ۵۰تا ۷۰درصد و  یک‌هزار و ۲۵۵دوز واکسن در نوبت نخست به افراد بالای ۸۰سال تزریق شد.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم واکسیناسیون گروه‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی ملی مقابله با کرونا روز  هفتم اردیبهشت (سه‌شنبه) در سراسر کشور آغاز شد.

واکسیناسیون کرونا از روز ۲۱بهمن ۱۳۹۹در کشور آغاز شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل قرمز است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵کیلومتری اصفهان قرار دارد.

بر پایه مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل گروه‌های ۲و ۳و ۴در وضعیت قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با جدیت بیشتری مورد پایش قرار خواهد گرفت.

همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان‌ها ممنوع است.

 

شنبه 18 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :